"Zakazane życzenie" Jessica Khoury - wyd. Sine Qua Non

Autor: Jessica Khoury
Tytuł: Zakazane życzenie
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2017  
Tytuł oryginału: The Forbidden Wish
Nazwa cyklu: The Forbidden Wish (jest tom 0.5 o przeszłości Zahry)
Liczba stron: 352




,,Życzenia rodzą się z woli człowieka, która jest jedynym prawdziwym i czystym źródłem jego mocy."

    W uczuciu pragnienia czegoś, cokolwiek to było, Aladyn przybył na pustynię, dwa tygodnie drogi od swojego miasta - Parthenii. Nie wiedział, do czego prowadzi go pierścień, jednak podążał wskazaną mu drogą.
Trafił do tajemniczego miejsca i odnalazł to, co było porzucone 500 lat temu. No właśnie do tego ciągnął go pierścień, którego ukradł nasz złodziej - do lampy. Jednak nie zwykłej. Była to lampa dżinna imieniem Zahra. Dawna przyjaciółka królowej Neruby. Aladyn wiąże się z dżinnem z lampy, razem pokonują przeciwności, dążąc do celu i czekając, aż chłopak wypowie swoje trzy życzenia. Jednak w pewnym momencie ich relacja zaciera się, by połączyć w coś głębszego. Czy pozwolą sobie na miłość, która u dżinnów jest zakazana? Czy poradzą sobie z kłamstwami, które stworzyli i w obliczu niebezpieczeństwa?





    Książka Jessicy Khoury (mam nadzieję, że dobrze odmieniłam jej imię) zaczarowała mnie. Ma cudowne wydanie, zauważyłam za połową w maksymalnie trzech miejscach literówkę, jakby była oznaką ekscytacji przy wykańczaniu książki. Innych wad moim okiem nie dostrzegłam. Bardzo chciałam wiedzieć, co będzie się działo dalej z bohaterami. co jakiś czas im planom stawało coś na drodze, z czym musieli sobie poradzić. Aladyn był waleczny, nie odpuszczał, ale miał dobre serce. Błyszczał odwagą i cudownym aktorstwem. Zasady i wszelkie regulaminy nie przejmowały nad nim kontroli, kiedy wiedział, czego naprawdę chce i co jest dla niego najważniejsze, szczególnie w sytuacji z Zahrą. Ona zaś chciała trzymać się tych zasad, wiele dla nich straciła przez te cztery tysiące lat. Teraz w obliczu przystojnego chłopca robiła tak samo, ale czasem.. nie udało jej się nad sobą zapanować. W narracji nie brakowało opisów, cudowności otoczenia i wszelkich bogatych ekspozycji. Postacie były moim zdaniem dopracowane, oddane właściwym wartościom. Owszem, nie wolno kłamać i wszędzie się tego uczymy, ale najważniejsze w tym wszystkim jest potem, aby umieć przyznać się do błędu, gdy się potkniemy i zawalczyć o lepsze dni. Tak postąpił pewien złodziej razem ze swoim dżinnem.

,, - Podaj mi dłoń i bądź mi przyjaciółką. Czyż bowiem nie poucza poeta, że jeden przyjaciel od serca cenniejszy jest od dziesięciu tysięcy wielbłądów dźwigających złoto i drogie kamienie?

(...)
- Poeta mówi też: biada temu, kogo złączyła przyjaźń z duchem lampy, albowiem zaprawdę samej śmierci uścisnął dłoń."




    Zakazane życzenie przypomniało mi, za co kocham fantastykę połączoną z romantyzmem, której dawno nie czytałam. Znalazłam w niej kilka cudownych myśli, kilka rad na przyszłość, a także upoiłam się wspaniałym szczęściem, uratowaną rzeczywistością i prawdziwą miłością, która jest o wiele więcej warta, niż wszystko inne. Jeśli ktoś lubi przyjemne, romantyczne i magiczne książki, ta jest dla niego naprawdę dobrym wyborem. Nie żałuję czasu, jaki spędziłam na jej czytaniu. Bardzo lubiłam bajkę o Aladynie i Zakazane życzenie bardzo mi się z nią kojarzy, przyznam się, że próbowałam porównywać tych dwóch - z owej książki oraz z bajki. Myślę, że jeszcze do niej wrócę. :)
Egzemplarz uzyskałam dzięki projektowi http://czytampierwszy.pl ! 


Komentarze