"Dotyk Twoich Słów" Aleksandra Steć - wyd. Camilove

Autor: Aleksandra Steć
Tytuł: Dotyk Twoich Słów (Tom I i II)
Wydawnictwo: Camilove
Rok wydania: 2018
Tytuł oryginału: -
Nazwa cyklu: -
Liczba stron: Tom I 222, Tom II 276





,,Pamiętacie to rozczarowanie, gdy się okazało, że Święty Mikołaj nie istnieje? No właśnie. To samo czułam, dowiadując się, że mój umysł po raz kolejny został oszukany przez naiwne serce, zakochanie czy jakąś inną chorobę psychiczną.”

    Słowami też można dotknąć duszy. Pogłaskać serce. Sprawić, że z drobnych kawałków na nowo ułożymy całość. Historię o uczuciach zupełnie absurdalnych, ale też absolutnie pięknych.
Nie zapomnij tylko kiedyś przypadkiem, że przez tę krótką chwilę zdarzyłam Ci się naprawdę.
Oto dwie kolejne książki Aleksandry Steć i słowa, które mówią o tym, co znajdziemy wewnątrz tych dwóch tomów, rozłączonych w wydaniu, ale połączonych historią. Cześć pierwsza zawiera w sobie dwa podziały: lato i jesień. Wszystkie teksty, które są myślami Pani Aleksandry w lecie kryją w sobie piękno tej pory roku. Jej ciepło, radość z chwil i bycie beztroskim, ale w każdym miłym okresie przeplata się także smutek lub zawód. Jesień niesie pesymizm i depresję, dopadającą każdego z nas w czasie tej pory roku. Ulewne deszcze i szarość otoczenia. Aczkolwiek tak jak trafia do nas przygnębienie, czasem nagle doświadczymy czegoś miłego. Drugi tom dzieli się na kolejne pory roku – zimę i wiosnę – opowiadające o odpowiadających im odczuciach.


    Rozdziały poprzedzają wprowadzenie, tak jak w zwykłych książkach mamy numer rozdziału i ewentualnie jakieś obrazki, tak tutaj mamy nazwę pory roku wraz z dołączoną specjalnie dla niej myślą i rysunkiem, przedstawiającym autorkę. Także okładki są odzwierciedleniem jej wyglądu. Rysunki same w sobie są bardzo subtelne i piękne, odpowiednio oddają słowa. Jest to idealne i adekwatne do treści, gdyż już we wstępie dostajemy kilka słów wprowadzających. Upomnienie i rada, iż każda literka, każde słowo płynie od niej samej, od jej myśli w ciągu dni, jej przeżyć i doświadczeń. Możemy czerpać z tego naukę dla siebie albo uczyć się życia. Mogę nawet powiedzieć, że te książki są pewną formą autobiografii. Wydanie jest bardzo minimalistyczne, tak jak w przypadku Moja dusz pachnie Tobą otrzymujemy sam tekst i słowa. Jednak tu dołączono jeszcze urocze obrazki i piękne, białe okładki. Czasami odczuwałam mieszaninę uczuć, myśląc, że niektóre strony mówią o tym samym, ale doszłam do wniosku, że pomimo powtarzających się gdzieniegdzie słów są też nowe rozwinięcia do nich, a mimo myśli nawiązujących do tego samego są one ubrane w inne słowa, jakby zostały przetworzone na nowo, ukształtowane czasem i nowymi doświadczeniami.


,,Jestem absolutnie pewna, że kiedy rozdawali wzrost, szczęście oraz zdrowy rozsądek i ustawiały się po to całe kolejki, to podjechała budka z jedzeniem, którą się wybitnie zainteresowałam.”
    Czytając, poznajemy Panią Aleksandrę Steć, wyciągamy wnioski, rady dla siebie. Pamiętając, że każde słowo zostało poprowadzone przez jej doświadczenia oraz ciężkie chwile mogę wywnioskować, że jest naprawdę odważną kobietą. Pokazała, jak po wniesieniach i upadkach trwa przez życie i nie poddaje się. Niektóre słowa potrafiły mnie nawet rozbawić, a inne trafiały do mnie idealnie. W „czasie” lata oraz wiosny dominowało mnóstwo optymizmu, słów niosących pocieszenie i nadzieję. Jako pesymistka odczuwałam przez to czasami pewien przepych albo niechęć, jednak myślę, że właśnie takie słowa powinnam odnajdywać i słuchać ich, bym mogła ruszyć do przodu i zacząć myśleć innym torem. Śmiało mogę polecić te książki osobom wątpiącym, szukającym miłości, zrozumienia i szacunku do kobiecości, a także takim jak ja – patrzącym na wszystko w negatywny sposób. Dostałam od autorki wiele pozytywnych myśli, rad, zapewnień i uniesień, które z czasem zaowocują w moim sercu i pomogą mi przestać się przejmować i zamartwiać tym, czym nie powinnam i szukać problemów tam, gdzie ich nie ma.


Dziękuję pięknie z całego serca jeszcze raz Pani Aleksandrze Steć za przekazanie mi jej przemiłych książek, które potrafiły mnie rozweselić i umilić mi  sobą dzień. 
Chętnych do zakupu jej książek zapraszam na stronę http://aleksandrastec.pl !

Komentarze