"Diabelskie Maszyny" Cassandra Clare - wyd. MAG

Autor: Cassandra Clare
Tytuł: Mechaniczny Anioł (tom 1),
Mechaniczny Książę (tom 2),
Mechaniczna Księżniczka (tom 3)
Wydawnictwo: MAG
Rok wydania: 2010-2013
Tytuł oryginału: Clockwork Angel, 
Clockwork Prince, Clockwork Princess 
Nazwa cyklu: Diabelskie Maszyny
                                                                                                        Nazwa serii: Ze świata Nocnych Łowców
                                                                                                        Liczba stron: 448-568


Oglądając serial Shadowhunters i kończąc drugi sezon nie mogłam pozbyć się ogromnego, tak zwanego, kaca. Wpadłam w obłęd i nie wiedziałam, co ze sobą zrobić. Postanowiłam wziąć się za serię przygód i historii Nocnych Łowców.
I tu chciałabym przekazać wskazówkę dla wszystkich zagorzałych fanów lub osób, które dopiero chciałaby się wdrążyć w tę serię – na samym początku powinno zacząć się od Diabelskich Maszyn.
Główna bohaterka serii przedstawia się jako Theresa Grey. Mając z rodziny już tylko brata, za jego listem dołącza do niego w Londynie, podczas gdy wcześniej zamieszkiwała Nowy Jork. Już na samym początku możemy jednak zauważyć, że nie wszystko pójdzie po jej myśli... Tessa dowiaduje się, że źli ludzie chcą wykorzystać jej dar, o którym ona sama nie miała nigdy pojęcia. Dowiaduje się, że jej brat jest porwany, a ona tak naprawdę nie jest człowiekiem. I nigdy nie była.
Nasza siedemnastolatka trafia do Świata Cieni, poznaje Nocnych Łowców i po poznaniu Williama Herondale'a zamieszkuje w Instytucie jako ich gość. Jednak zagadka sprawy Theresy zaczyna ciążyć na ich wszystkich i ogromnie wpływa na ich życie. Szczególnie na dwóch parabatai.

Pochłonęłam ten cykl jednym tchem. Wszystko wydawało się niezwykłe, akcja cały czas ciążyła mi na sercu. Chciałam znać dalszy bieg wydarzeń i ostatecznie dowiedzieć się, jak potoczy się życie miłosne Tessy. Ciekawiła mnie także jej historia, pochodzenie, znaczenie w tym wszystkim. Aniołek jej matki, wiszący na szyi, również potęgował zaintrygowanie. O co chodzi ich wrogowi, dlaczego tak pragną głównej bohaterki? Kto tak naprawdę jest ich wrogiem? Odpowiedzi przychodziły szybko i tak samo szybko się rozchodziły, rozwiane kolejnymi wydarzeniami. Tu nic nie jest pewne do samego końca i potrafi zaskoczyć.


Diabelskie Maszyny mają w sobie moje ulubione „combo” - fantastykę, romans, trochę humoru i kontrastowo trochę dramatu. Poleciłabym ją każdemu, kto chociażby miłuje się w samej fantastyce albo w samych historiach miłosnych (nie jest ona tu taka błaha). Książki potrafiły mnie wzruszyć, rozśmieszyć, skołować i uradować co chwilę. Cóż, to dopiero początek mojej drogi z Nocnymi Łowcami tak naprawdę, jednak to jeden z lepszych początków, jakie przeżyłam. Teraz zabieram się za następny cykl – Dary Anioła.
W skrócie, uściślając zalety: wszystkie wypisałam dla Was powyżej. Chyba nie mam nic do dodania? Język jest płynny, styl autorki godny pochwały, świat przedstawiony oryginalny i dający się pokochać. Jeśli mam mówić o wadach to nie powiem nic, bo prawdopodobnie nie dostrzegłam żadnych (poza koszmarnym pierwszym wydaniem w kwestii graficznej, okładki są dla mnie okropne. Dlatego tutaj frazeologizm „Nie oceniaj książki po okładce” nadaje się idealnie).


Jeśli kiedykolwiek miałaś/łeś wątpliwości co to tej serii albo słyszysz o niej pierwszy raz – skorzystaj z najbliższej okazji do zatracenia się w tym świecie. Nie pożałujesz, obiecuję.

Komentarze