Autorzy: Jacek Ross, Ewa Ross
Tytuł: Unity i C#. Podstawy programowania gier
Wydawnictwo: Helion
Rok wydania: 2018
Tytuł oryginału: -
Nazwa cyklu: -
Liczba stron: 176
Czasem nauka miesza się z pasją, a czasem bywa odwrotnie. W tym wypadku poprzez moją naukę do zawodu miałam przyjemność przeczytać książkę związaną z informatyką i programowaniem.
Pewnie brzmi okropnie, prawda? Otóż ten tytuł pokazuje nam, że wcale nie musi być tak źle.
Pewnie brzmi okropnie, prawda? Otóż ten tytuł pokazuje nam, że wcale nie musi być tak źle.
Książka
Unity i C#. Podstawy programowania gier
ma za zadanie nauczyć użytkownika prostego programowania, budowania
scen i tworzenia ciekawych projektów w programie Unity
poprzez język programowania o nazwie C#. Umożliwia pracę w
środowisku zarówno dwuwymiarowym, jak i trójwymiarowym. Mogą to
być nie tylko gry, ale również wizualizacje i animacje
komputerowe. Całość podzielona jest na osiem lekcji. Najpierw
teoria, później zadania wraz z rozwiązaniami, tak, aby można było
porównać swoją pracę i sprawdzić jej poprawność. Przy każdym
poleceniu podany jest czas, który przeznaczymy na wykonanie go.
Ogólne informacje, jakie zdobywa się po przeczytaniu tej lektury
to:
- jak zainstalować materiał i opis jego środowiska,
- podstawowe operacje i komponenty Unity,
- tworzenie wszelkich form potrzebnych do projektu,
- inżynieria oprogramowania, procesy i dokumentacja,
- podstawy programowania w języku C#,
- typy danych i konstrukcji programistycznych,
- używanie zewnętrznego kodu i debugowanie programu (proces systematycznego redukowania liczby błędów).
Wiele
naukowych pozycji jest wyjątkowo nudnych i napisanych w ten sposób,
że tak naprawdę nic nie rozumiesz i nic nie wiesz. W ten sposób
bardzo ciężko sięgnąć po wiedzę, a co mówić o przyswojeniu
jej. Jeśli chodzi o Unity i C#nie spotka się w niej przeciwności, które mogą utrudnić pracę.
Jest to książka, jaką można studiować teoretycznie, z dokładną
analizą, a jeszcze lepiej, gdy łączy się teorię z praktyką i
wraz z kolejnymi stronami wykonuje się to, o czym mowa jest w danym
akapicie. Poza tekstem widnieją zrzuty ekranu, dokładnie
przedstawiające punkt, nad którym w danym momencie mamy pracować.
Są one także wspomagane strzałkami na poszczególne elementy.
Słownictwo i język są bardzo proste dla każdego, a wszelkie
trudniejsze bądź nowe definicje wytłumaczone. Przy zadaniach do
wykonania są podane rozwiązania. Moim zdaniem to bardzo dobre
rozwiązanie, bo jeśli ktoś pracuje z czystym sumieniem, to dzięki
temu śledzi to, co robi i sprawdza poprawność pracy. Kolejną
rzeczą, przykuwającą moją uwagę, było rozpisanie kwestii typu
„co, jeśli..?”. W lekcji pierwszej znajdziemy odpowiedzi na
pytania, co warto zrobić, gdy wyskoczy jakiś błąd lub dzieje się
coś nie w porządku z programem. Dzięki rozpisaniu tego nie ma
przymusu szukania możliwości naprawy w internecie i marnowania na
to czasu. Dużą zaletą też jest fakt, iż mając podany czas na
konkretne zadania po każdej lekcji można łatwo nim dysponować i
od razu odłożyć odpowiednią jego ilość na zajęcie się
programowaniem.
W
geście podsumowania dobrym stwierdzeniem będzie, że rzeczywiście
książka Unity i C#. Podstawy programowania gier to
bardzo dobre wprowadzenie dla początkujących oraz osób, które
interesują się tworzeniem projektów gier komputerowych i nie
tylko. Da się także interpretować tę pozycję jako formę
zabawy, a nie nauki. Kto nie myślałby czasem, jak to jest, że te
wszystkie świetne gry wyglądają tak jak wyglądają albo jak
stworzyć coś takiego? Co robić, aby dany element poruszał się po
jakiejś przestrzeni? Jak zbudować w ogóle tę przestrzeń?
Przyznam szczerze, że wizja zaprojektowania programu/gry, który
naprawdę dobrze się przyjmie, napawa mnie dumą i ogromną
nadzieją, że kiedyś uda mi się tego dokonać.
Komentarze
Prześlij komentarz