"Unity i C#" Jacek i Ewa Ross wyd. Helion

Autorzy: Jacek Ross, Ewa Ross
Tytuł: Unity i C#. Podstawy programowania gier
Wydawnictwo: Helion
Rok wydania: 2018
Tytuł oryginału: -
Nazwa cyklu: -
Liczba stron: 176






Czasem nauka miesza się z pasją, a czasem bywa odwrotnie. W tym wypadku poprzez moją naukę do zawodu miałam przyjemność przeczytać książkę związaną z informatyką i programowaniem.
Pewnie brzmi okropnie, prawda? Otóż ten tytuł pokazuje nam, że wcale nie musi być tak źle. 

     Książka Unity i C#. Podstawy programowania gier ma za zadanie nauczyć użytkownika prostego programowania, budowania scen i tworzenia ciekawych projektów w programie Unity poprzez język programowania o nazwie C#. Umożliwia pracę w środowisku zarówno dwuwymiarowym, jak i trójwymiarowym. Mogą to być nie tylko gry, ale również wizualizacje i animacje komputerowe. Całość podzielona jest na osiem lekcji. Najpierw teoria, później zadania wraz z rozwiązaniami, tak, aby można było porównać swoją pracę i sprawdzić jej poprawność. Przy każdym poleceniu podany jest czas, który przeznaczymy na wykonanie go. Ogólne informacje, jakie zdobywa się po przeczytaniu tej lektury to:
  • jak zainstalować materiał i opis jego środowiska,
  • podstawowe operacje i komponenty Unity,
  • tworzenie wszelkich form potrzebnych do projektu,
  • inżynieria oprogramowania, procesy i dokumentacja,
  • podstawy programowania w języku C#,
  • typy danych i konstrukcji programistycznych,
  • używanie zewnętrznego kodu i debugowanie programu (proces systematycznego redukowania liczby błędów).
    Wiele naukowych pozycji jest wyjątkowo nudnych i napisanych w ten sposób, że tak naprawdę nic nie rozumiesz i nic nie wiesz. W ten sposób bardzo ciężko sięgnąć po wiedzę, a co mówić o przyswojeniu jej. Jeśli chodzi o Unity i C#nie spotka się w niej przeciwności, które mogą utrudnić pracę. Jest to książka, jaką można studiować teoretycznie, z dokładną analizą, a jeszcze lepiej, gdy łączy się teorię z praktyką i wraz z kolejnymi stronami wykonuje się to, o czym mowa jest w danym akapicie. Poza tekstem widnieją zrzuty ekranu, dokładnie przedstawiające punkt, nad którym w danym momencie mamy pracować. Są one także wspomagane strzałkami na poszczególne elementy. Słownictwo i język są bardzo proste dla każdego, a wszelkie trudniejsze bądź nowe definicje wytłumaczone. Przy zadaniach do wykonania są podane rozwiązania. Moim zdaniem to bardzo dobre rozwiązanie, bo jeśli ktoś pracuje z czystym sumieniem, to dzięki temu śledzi to, co robi i sprawdza poprawność pracy. Kolejną rzeczą, przykuwającą moją uwagę, było rozpisanie kwestii typu „co, jeśli..?”. W lekcji pierwszej znajdziemy odpowiedzi na pytania, co warto zrobić, gdy wyskoczy jakiś błąd lub dzieje się coś nie w porządku z programem. Dzięki rozpisaniu tego nie ma przymusu szukania możliwości naprawy w internecie i marnowania na to czasu. Dużą zaletą też jest fakt, iż mając podany czas na konkretne zadania po każdej lekcji można łatwo nim dysponować i od razu odłożyć odpowiednią jego ilość na zajęcie się programowaniem.
     W geście podsumowania dobrym stwierdzeniem będzie, że rzeczywiście książka Unity i C#. Podstawy programowania gier to bardzo dobre wprowadzenie dla początkujących oraz osób, które interesują się tworzeniem projektów gier komputerowych i nie tylko. Da się także interpretować tę pozycję jako formę zabawy, a nie nauki. Kto nie myślałby czasem, jak to jest, że te wszystkie świetne gry wyglądają tak jak wyglądają albo jak stworzyć coś takiego? Co robić, aby dany element poruszał się po jakiejś przestrzeni? Jak zbudować w ogóle tę przestrzeń? Przyznam szczerze, że wizja zaprojektowania programu/gry, który naprawdę dobrze się przyjmie, napawa mnie dumą i ogromną nadzieją, że kiedyś uda mi się tego dokonać.

Komentarze